måndag 21 juli 2008

Halvtid på sommarlovet

Jag vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera nu, men jag sitter aldrig framför datorn när jag är hemma. Finns så mycket annat man vill göra istället när man väl är ledig. Och eftersom jag står framför en dator hela dagarna på jobbet känns det inte så lockande att göra det när jag kommer hem.

Förra veckan jobbade jag måndag till lördag. Långa dagar, men förvånansvärt lugnt vissa dagar. Har fått ta mer ansvar när det gäller beställning, inleveranser och dagsrapporter eftersom många är på semester. Men det tycker jag bara om.

I fredags var vi ute på Toves land och njöt av tacos, glass och maaassa tjejsnack. Mycket trevligt var det. I lördags gick jag och mamma på bio och såg Mamma Mia. Vi har sett musikalen både i London och i Stockholm på svenska så självklart tyckte vi att även filmen var en hit. Grymt bra musik faktiskt. Undrar om de förstod hur stort det skulle bli när de skrev låtarna. Sen hann man få i sig en del chips och godis innan läggdags i Saras säng. Marcus var på kryssning så det var ändå en tom säng som väntade hemma. Sov i ett sträck till tjugo över tolv. Kan inte minnas när jag senast gjorde det utan att ha varit ute dagen innan. Vi gick ju och la oss ganska tidigt till och med. Det är väl jobbet som börjar ta ut sin rätt nu. Resten av dagen spenderades med Robyn som sommarpratare, läsning av mammas resetidningar och god mat. När Marcus kom hem åkte vi till Brottsta och hälsade på hans föräldrar som kommit hem från Cypern. Marcus bror och hans flickvän var också där. Nu börjar hon bli riktigt stor. Bara fyra veckor kvar innan familjen utökas.

Den här veckan jobbar jag måndag till fredag. Första lediga lördagen på länge. Imorgon ska jag tatuera mitt ögonbryn och på onsdag blir det ny tjejkväll. Får se om det eventuellt blir en tur till Uppsala i helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte Uppsala! Du ska gå ut med oss här i stan! :)