måndag 28 juli 2008

Effektiv ledig helg

Efter jobbet i fredags åkte jag direkt upp till Uppsala för att kolla posten och se till att korridoren inte hade förfallit. Blev bjuden på jättegod mat av Viktor och Sofia. Eric och Sebbe hedrade oss också med att dyka upp. Det var jättetrevligt. Har saknat alla jättemycket så det var kul att få en dos av Uppsala. Efter fem minuter kändes som att vi aldrig hade varit ifrån varandra.

Sen blev det tidig uppstigning på lördagsmorgonen. Mamma hade följt med till Uppsala för att jag skulle skjutsa henne till Arlanda. Hon skulle åka och hälsa på Sara i London. Pratade med dem idag och de verkade ha det bra. Mamma hade fått träffa Tom igår och idag skulle de gå på Dirty Dancing-musikalen. Är lite avundsjuk. Men jag får ju åka till London i september när Sara fyller istället.

Resten av lördagen spenderades ute i Sundbyholm där första doppet för året togs. Det var faktiskt riktigt skönt. På kvällen blev det fest när Toves Uppsala-tjejer var på besök. Filip firade sin födelsedag med förfest i trädgården innan vi skakade rumpa på Nybron.

Även igår blev det några timmar i Sundbyholm innan vi åkte ut till Starres land på kvällen för lite korvgrillning. De har en jättemysig sjötomt.

Idag var jag tillbaka på jobbet och det var en typiskt måndag - jättemycket att göra och mest tråkiga ärenden. Marcus och jag har nyss grillat ute i Slagsta. Vi bor här medan mamma är borta. Hon får blommorna vattnade och vi slipper smälta bort i den varma lägenheten. En bra deal tycker jag.

Nu ska jag gå in och mysa med Marcus. Han har redan ropat efter mig flera gånger. :)

1 kommentar:

Malin sa...

Buuuu! Urusel uppdatering! Tyckte det var du som härja mest om att vi måste skriva blogg i sommar ;) Haha jaa ja vet, man har bättre för sig, oftast... Om det int spöregnar och är ruggväder som det faktiskt vart en del under sista tiden (iaf hos oss!) såå no excuses! :P

Hur är det med dig, börjar känn dig taggad för hösten? Hur går det med boendefixandet för dig och Marcus? Sitter ombord på birka, har tråkigt. bara 6 dgr kvar så e man hemma igen, far nog tillbaka till uppsis först sista helgen. Blir nog ingen kräftskiva för mig tror jag även om det hade vart roligt det med!

Ha det så fint så länge så hoppas ja får höra av dig snart :)

Kram från östersjöns flytande (birka) paradis