torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans..va?

Idag kom jag hem halv nio efter att ha suttit i skolan i elva timmar och jobbat med vårt jäkla pm. Nu börjar vi iaf närma oss slutet. Och det är väl tur det eftersom det ska vara inlämnat imorgon klockan fem.

Jag var helt färdig när jag kom hem. Efter fyra dagar utan en enda lugn stund känner jag mig helt slutkörd. Hade helst av allt velat slängt mig på sängen och somnat framför tv:n när jag kom hem. Men istället blev det till att sätta sig och skriva på reklamanalysen.

Har knappt ens haft tid att fundera på att det är alla hjärtans dag idag. Alla sådana jippon har kännts så långt borta. Men jag har iaf fått i mig några geléhjärtan. Det var Sofias muta till oss eftersom hon kom en timme sent imorse. Då kunde vi ju bara inte vara arga på henne. Att hon även hade med sig daim-kaka till efterrätt på lunchen gjorde ju inte saken sämre.

Nu blir det bums i säng. Måste upp tidigt imorgon för att hinna korrekturaläsa vårt pm, skriva reklamanalysen och städa rummet innan vi ska träffas i skolan. Hmm, får se om jag verkligen hinner allt det där..

Inga kommentarer: