måndag 18 februari 2008

Ensam

Efter att ha varit två personer på mina nitton kvadrat hela helgen känns det fruktansvärt ensamt när man blir kvarlämnad själv. Men helgen har varit helt underbar. I fredags fick Uppsala-vännerna träffa Marcus när det ordnades pokerkväll i Flogsta. Återstår att se vad de tyckte om honom. Han tog ju trots allt deras pengar. Det var nog tur att han lät Eric vinna andra gången. ;)

I lördags kväll åt vi buffé på en kinarestaurang för att, lite försent, fira alla hjärtans dag. Man äter ju alltid mer när det är buffé för att få så mycket som möjligt för pengarna. Gick nog upp fem kilo bara på den middagen. Var helt färdig när vi kom hem. Somnade till och med en timme under Juventus-Roma. Jag var tydligen inte lika intresserad som min andra hälft. Men sen var jag tvungen att piggna till för att kolla på inspelningen av melodifestivalen. Varje år är det lika kul att kolla in hysterin som omger detta fenomen.

Gårdagen bestod av skidskytte, en tur på stan, pizza på Pinoccio, glasinköp på IKEA, tacos, John Tucker must die och självklart en massa mys.

Och imorse åkte han alltså. Försöker att tänka positivt. Det är ju faktiskt bara en och en halv vecka innan jag kommer hem.

Idag har jag en helt ledig dag. Så nu gäller det att ta tag i allt annat som lagts på hög den senaste veckan. Men det lockar ju verkligen att bara sätta sig framför tv:n och inte göra någonting på hela dagen. Får se vilken sida av mig som drar det längsta strået.

Inga kommentarer: