fredag 7 december 2007

Fredag...igen

Efter att ännu en gång blivit fast i Sala tack vare SJ (dock bara en timme den här gången) kom jag äntligen hem till Eskilstuna. Tisdagskvällen spenderades i Slagsta där mamma och pappa bjöd på god mat. I onsdags hann jag äntligen med ett besök på gamla jobbet. Det var verkligen på tiden. Saknar det lite grann. Som mest nu under julkampanjen. Då var det alltid roligast att jobba. Kunderna är lite gladare, handlar mer och klagar mindre. Sen får man ju slå in presenter också och det är en av mina favoritsysselsättningar. Brukar slå in andras julklappar också bara för att det är så kul. Men gränsen går vid att slå in mina egna julklappar (som Sara har bett mig om några gånger). :)

En lunchdejt med Camilla blev det också. På Phoenix - jag älskar deras sallader. Kvällen avslutades med en handbollsmatch. Mamma bjöd på sittplatser och vi hamnade precis bakom bänken. Under första halvlek satt Skövdes avbytare där. Då var det stundtals svårt att koncentrera sig på matchen då det var minst lika roligt att se Gunnar Blombäck agera. Och det var inte mycket han var nöjd med. Men det hade han ju visserligen rätt i. Guif var grymma!!

Efter spruttagning igår förmiddag begav jag mig tillbaka till Uppsala. Där väntade föreläsning 15-17. Inte en jättebra tid att försöka hänga med i statistiska exempel. Men det gick väl det också.

Nu sitter jag och väntar på att Marcus ska komma hit. Han borde dyka upp om en timme. Då väntar skaldjurspanna, fruktsallad och Idol-final. En perfekt fredagkväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad har du skaldjurspannan? Jag brukar göra svamppanna med kyckling och det blir hur mumsigt som helst! Alla enkla studenttips är välkomna.. :) Puss och kram!