onsdag 11 februari 2015

Klassiker

Hälsoinspiratörerna på jobbet har dragit igång nåt som de kallar Kontorsklassikern. Det går ut på att man ska utföra alla delar i en svensk klassiker men vi har längre tid på oss och vi får dela upp sträckorna på flera tillfällen. Det börjar med simningen så nu har vi tre månader på oss att simma 3 km och sedan kommer cykling, löpning och skidåkning att följa under året. 

Jag har självklart anmält mig till detta. Tyckte att det lät som en kul grej. Och jag har iaf drömt om att göra en svensk klassiker nån gång så det här kan man väl se som en mjukstart. :) Så imorgon ska jag gå och motionssimma för första gången i mitt liv. Vattenpalatset har morgonsimning så jag tänkte vara där strax efter sex. Vi får se hur det går. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Du får inhämta tips från Lotti, hon gör ICA-klassikern med liknande upplägg just nu. :) Fast de börjar med skidåkningen och har sex veckor på sig för varje gren. Kul grej!! Kram Tove