torsdag 26 juni 2014

Å-loppet 2014

Nu är det snart två veckor sedan å-loppet och det var lika kul i år. Förra året sprang jag själv men nu var vi ett helt gäng som sprang tillsammans. Eller sprang tillsammans gjorde vi inte, alla sprang i sin egen takt eftersom vi har ganska olika kapacitet när det gäller löpning. Men det var väldigt kul att kunna stråla samman innan och ladda upp tillsammans och sedan mötas upp efter målgång och dela våra upplevelser.

Jag är nöjd med min egen insats. Jag slog min tid från förra året med mer än fyra minuter så det kändes bra. Jag hade känt under hela våren att det kändes bättre än förra året så det var ganska väntat. Men jag hade även ett litet annat mål och det var att springa under 1:05. Min sluttid blev 1:05:06 så det var lite surt. Fast samtidigt kände jag att jag inte hade kunnat springa sex sekunder snabbare. Jag tog nämligen ut mig fullständigt. Sista kilometern mådde jag jätteilla och hade ont i benen. Då gick det bara på vilja. När jag gick i mål var jag helt förvirrad och det tog ett tag innan jag återhämtade mig. 

Som tur är finns det inga bilder från själva loppet utan bara före och efter. Alla bilder är ärligt snodda från Instagram. 




Inga kommentarer: