torsdag 22 maj 2014

Vårruset

Igår sprang jag Vårruset i Västerås. När vi var i Grekland fick jag sms från en kollega som frågade om jag ville springa. De var fem stycken från jobbet som skulle springa och de behövde bli sex för att kunna anmäla sig i lag och få en picknick-påse efteråt. Då är det klart man ställer upp. När jag tackade ja trodde jag att det var en mil men det var "bara" fem kilometer och det var skönt. Det kändes som en perfekt uppladdning inför å-loppet om tre veckor. 

Det var skitkul att springa. Det måste ha varit uppemot åtta tusen tjejer som deltog. Det var ganska häftigt i startområdet när alla värmde upp med hjälp av instruktörer från Friskis. Dessutom gick det jättebra för mig. Min officiella tid blev 29 minuter och 43 sekunder. Jag slog mitt rekord med mer än tre minuter! Jag var så jäkla nöjd när jag gick i mål att jag inte kunde sluta le. 

Jag tycker att det var ett riktigt bra evenemang och kan verkligen tänka mig att springa det igen. Även om jag inte var helt nöjd med underlaget. Man sprang i centrala Västerås och det var väldigt mycket kullersten. Dessutom fick man springa upp och ner för trottoarkanter ganska ofta så det var inte helt bekvämt. Jag var hela tiden noga med vart jag satte fötterna så att jag inte skulle trampa snett. Men i övrigt var det väldigt bra uppstyrt med mycket som hände runt omkring. 

Vädret gjorde ju inte direkt saken sämre. Det var jätteskönt att sitta på en filt i gräset efteråt och äta god picknick. 




1 kommentar:

Stolt syrra sa...

Duktig du är!!!!!!!!!!!