onsdag 15 januari 2014

Arbetsredskap

Jag har ju under en ganska lång tid nu haft problem med ryggen. Både kvinnan från Previa som hjälpte mig i höstas och min sjukgymnast tror att en stor anledning till mina problem är rörelsen jag gör hela tiden med högerhanden mellan tangentbordet och musen. När det känns bra i ryggen känner jag ingenting när jag flyttar handen, men när jag har ont så känns det värre varje gång jag gör det. Så bra är det ju iaf inte.

 
Men nu har jag fått en så kallad RollerMouse istället, alltså en sådan mus som ligger nedanför tangentbordet. Jag har bara haft den i två dagar men det känns bra. Så nu har jag fått hjälp med hur jag sitter vid min arbetsplats, jag har fått RollerMouse och jag har fått både cirkulationsövning och styrketräningsövningar av min sjukgymnast. Styrketräningsövningarna är olika ryggövningar som jag ska göra för att stärka upp ryggen så att jag helt enkelt ska orka sitta på rätt sätt. Varje gång jag är på Friskis nu kör jag cirkulationsövningen och minst en av de andra övningarna så förhoppningsvis kommer jag bli lite starkare och kanske slippa de här besvären i framtiden. Det känns ju lite jobbigt att jag redan har de här problemen med tanke på att jag har sisådär fyrtio år kvar att arbeta.

Inga kommentarer: