torsdag 5 december 2013

Glöggprovning och ny telefon

I lördags var vi på glöggprovning på Annas vinbar med mamma och Lasse och Marcus föräldrar. Det var jätteroligt. Vi fick prova fyra olika sorters glögg tillsammans med ostar och choklad som passade bra till. Vi testade bland annat denna glögg som nog blev min favorit:

Lucia - tiramisu
Vi gick sen vidare till Grappa och åt middag. När klockan blev åtta blev vi av med vårt bord så då gick vi in till bardelen istället. Vid tiotiden gick Marcus och jag vidare och lämnade den äldre generationen kvar på Grappa. Jag åkte hem till Louise och drack ännu lite mer vin. Under kvällen glömde jag bort att jag hade mobilen i bakfickan så när jag gick på toa sa det bara plopp och så var den telefonen förstörd.
 
Jag hade haft min iphone i över två år så den var lite sliten. Men eftersom den fortfarande fungerade bra hade jag inte tänkt köpa ny än på ett tag. Men det var bara att bita i det sura äpplet och gå ner på stan i söndags och spendera några tusenlappar. Jag tyckte inte att jag behövde den senaste så jag hade ställt in mig på en iphone 5 men den hade de tydligen slutat tillverka så det fick bli den senaste varianten, iphone 5S. Det var ganska surt att behöva köpa en ny när jag inte hade räknat med det men det är ju alltid kul med en ny telefon. :)

Inga kommentarer: