torsdag 16 maj 2013

Time flies

Veckorna går så himla fort! Jag tycker nyss det var helg och så är det redan fredag imorgon. Förra helgen var iaf en riktig kanonhelg. I lördags kalasades det hela dagen. Vi började i Västerås hos mormor som fyllde 75 år. Mamma lyckades till och med få med gammelmormor så vi var fyra generationer samlade och det händer minsann inte ofta. Sen var det bara hem och byta om för ett nytt party, den här gången i Torshälla. Det var Kari som fyllde 30 år och det firades rejält.


Vid midnatt mötte jag upp Camilla och Anna på Håpes så jag hann även med lite dans. Sen fick jag kvalitetstid med Camilla när vi köpte nattmat på Burger King.

I söndags firade jag och Marcus 8 år tillsammans. Vi började dagen med frukost på Comfort hotell och sedan gick vi till pappas lägenhet för att mäta och planera lite. Vi hann även med en liten tupplur i soffan innan vi gjorde Peppe sällskap på City. Efter matchen testade vi det nya tacostället på stan - Pacos - och det kan jag rekommendera. Kvällen avslutades med mys i soffan framför Berättelsen om Pi. En perfekt dag!
 
I måndags var vi på banken tillsammans med pappa och skrev på köpeavtalet och imorgon ska Marcus och jag tillbaka för att diskutera våra lånevillkor. Så det händer en hel del just nu. Pappa har i stort sett flyttat ut redan och jag flyttar in första helgen i juni och sen kommer Marcus en vecka senare. Det är mycket att fixa men det är bara roligt. Lägg därtill att sommaren verkar vara här och jag kan inte annat än att må riktigt bra för tillfället.

Inga kommentarer: