onsdag 9 januari 2013

Dubai

Äntligen har jag lyckats laddat upp bilder från resan och det blev några stycken så håll till godo. Resan började ju inte så bra när jag blev magsjuk natten innan vi skulle åka så bilresan upp till Arlanda är bland det värsta jag varit med om. Men jag piggnade som tur var till ganska snabbt så efter ett par dagar var jag i stort sett mig själv igen. Resten av semestern var helt underbar och vägde verkligen upp den dåliga starten. Det var riktigt skönt att bara få slappna av efter en väldigt jobbig arbetsmånad. Den mesta tiden tog vi det lugnt på hotellet och solade, badade, läste och drack cocktails. Underbart liv!


Ett av poolområdena. Otroligt vackert upplyst på kvällen men det blev inte bra på bild.
Många cocktails blev det.

Världens högsta byggnad - Burj Khalifa.
Världens enda sjustjärniga hotell.
Kryddmarknaden.

Magdansös på hotellet.
Hotellkomplexet sträckte sig längst med hela stranden med villor och bungalows.

Vi bodde i den stora hotellbyggnaden.



Världens största akvarium.

Båttur på floden.
Det blev även mycket vattenpipa.


Sista kvällen åt vi på en brasiliansk restaurang på hotellet och där åt vi kött med kött och lite mer kött.

Inga kommentarer: