torsdag 24 maj 2012

Malta - the second time

Nu är jag tillbaka i vardagen igen. Det går snabbt att komma in i allt igen även om jag så klart mycket hellre hade stannat kvar på Malta. Det var en underbar vecka. Otroligt skönt att vara ledig, att träffa Marcus och att få uppleva värme och sol. Även om jag faktiskt hade lite otur med vädret med maltesiska mått mätt. Det blåste stundtals ganska mycket och det var faktiskt mulet i helgen och enligt Marcus har det inte varit så "dåligt" på två månader. Men när man är van vid det svenska vädret tycker man att det är skönt ändå.

Blue Lagoon på den lilla ön Comino.

Promenad hem efter bio. Det här är Love-skylten i St Giljan.

Besök i staden Mdina som man kan säga är en minityr av Visby.

Marknad i Marsaxlokk. Största fisken jag sett.

Det fanns ett stort utbud av sötsaker.

Självklart fick vi lov att testa den kaka som stack ut mest i mängden.

Afterwork-drinkar med Nathalie och Anders.

Observera den mycket manliga drinken i Anders hand. Servitrisen trodde inte på oss när vi sa att det var grabbarna som skulle ha varsin Bellini.

Efter Afterwork-drinkarna var studenterna tvungna att plugga lite så då blev det Sangria hemma istället.

Utsikten från takterassen.

Strandpromenaden.

Nu är det lite drygt fem veckor kvar innan Marcus kommer hem. De måste stanna kvar juni ut även fast de faktiskt är helt lediga efter den 15:e. Men det har de nog inget emot. :) När jag berättade det för mina kollegor tyckte de att jag skulle åka dit en gång till. De menade på att det ändå inte är någon som har tagit semester så tidigt så det skulle nog inte vara några problem. Så nu har de satt lite griller i huvudet på mig... :)


Inga kommentarer: