måndag 2 april 2012

Core

Igår var det fyra veckor sedan jag senast körde ett träningspass på Friskis. Idag var jag äntligen tillbaka igen. Eftersom jag åt pencillin till och med i fredags har jag inte vågat träna utan det fick bara bli promenader i förra veckan. Men i lördags gav jag mig iaf ut och sprang och det var ingen rolig upplevelse. Men det är bara att pina sig igenom det så här i början.

Idag testade jag på ett nytt pass på Friskis - core/spin. Jag har länge tänkt att jag ska testa core men det har aldrig blivit av. Sjukt jobbigt var det iaf. Det är i stort sett bara bålen man tränar, med lite korta avbrott för ben och axlar, så det blir väldigt koncentrerad träning. Det ska bli spännande att se hur det känns i magen imorgon. Jag visste inte att det fanns så många olika varianter av plankan.

Hur jobbigt det än var var det riktigt skönt också. Så jäkla härligt att vara igång igen! Målet är nu att vara bikini-redo när jag åker till Marcus den 15 maj.

Inga kommentarer: