fredag 27 januari 2012

Mycket jobb men ändå rolig fritid

Jag har inte varit mycket till bloggare under den här veckan. Det beror på att jag har jobbat 50 timmar samtidigt som jag har velat umgås så mycket som möjligt med Marcus som är hemma fram till onsdag när han åker till Malta. Sjukt dålig tajming att ha den värsta veckan på jobbet just nu men det är ingenting att göra åt. Bara att göra det bästa av situationen. Därför har jag varit lite avskärmad från omvärlden. Men jag vill iaf berätta om förra helgen som var en mycket bra helg.

Pappa fyllde för två veckor sen men vi bestämde oss för att fira honom i Uppsala förra helgen istället. Vi började med lunch hos Sara där vi även hann med att dricka en fördrink och spela lite kort. Sen blev det bio och vi såg Hamilton - I nationens intresse.

Vi tyckte allihopa att filmen var jättebra och jag kan verkligen rekommendera er att gå och se den. Persbrandt var faktiskt riktigt bra och jag tänkte inte alls på Gunwald som många andra har sagt.

Efter bion gick vi och åt på restaurangen Hodja. Det är en turkisk restaurang och vi beställde in både mezes och huvudrätter. Det var verkligen supergott och ni som har möjlighet bör verkligen gå dit någon gång.

I söndags morse hade vi tänkt äta hotellfrukost men vi kom försent. Scandic, där vi brukar äta, hade tydligen inte börjat med sina sena frukostar igen efter juluppehållet. Det kändes lite snopet, men det fick bli frukost på Waynes Coffee istället och det var inte heller helt fel. Sen hann vi med ett besök på IKEA innan pappa åkte hem och jag hjälpte Marcus packa ihop alla grejer i hans studentrum innan tjejen som ska hyra hans rum dök upp med sina grejer.

Det var en mycket bra helg då jobbet var det sista jag tänkte på och det var nog bra med tanke på hur den här veckan sett ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Superhelg! Tack Hanna, Sara o Marcus.
/P

Anonym sa...

Låter som en mysig helg! :-) Det var så roligt att träffa dig o Marcus häromkvällen. Ha det gott! Kram Anki

m sa...

Tack för att ni kom igår:) Den där Hamilton filmen ska jag nog försöka se i veckan:) Vi hörs om tavlan.

Kramar Lysmasken