tisdag 13 december 2011

Lucia

Idag var det Lucia och jag har iaf fått en liten känsla av jul när jag lyssnade på Sveriges Lucia på Godmorgon Sverige imorse. Efter jobbet åkte jag hem till Josse och då fick jag se Kayla som världens sötaste pepparkaksgumma. Josse bjöd på risgrynsgröt och jag hade med mig en del av den saffranskrans jag bakade igår.

Förra året bakade jag som en dåre under hela december men det har inte hunnits med i år även om jag väldigt gärna skulle vilja. Så jag tyckte att det var så kul att äntligen få baka något "juligt". Förhoppningsvis hinner jag göra lite godis i helgen. Men det är inte kul om det känns som ett måste och man känner sig stressad när man gör det så jag ska bara ta det som det kommer i helgen. Den första helgen på länge som det inte känns att varje minut är planerad.

2 kommentarer:

Carina sa...

Åh, vilken fin bulle. Kram

J&k sa...

Ska du inte länka till vår blogg ;)? j&k