lördag 17 december 2011

Julbord



Igår åt jag årets första julbord. Vi hade julfest med jobbet på Sundbyholms slott och det var en riktigt rolig kväll. Maten var supergod och jag åt hur mycket som helst, som vanligt när det handlar om julbord. Vi hade en egen trubadur och han styrde upp en tävling efter att vi hade ätit. Mitt bord vann och glada och förväntansfulla gick vi fram för att ta emot vårt pris. När trubaduren sa "nu får ni bjuda ordentligt på er själva" förstod jag vad som väntade. Första priset gick nämligen ut på att vi skulle dansa kycklingdansen inför alla. Då var det tur att man hade hunnit få i sig lite vin. Självklart lyckades jag hamna längst fram i mitten så jag är nog med på varenda kamera och mobil som plockades fram för att filma eländet. Men vad gör man inte som nyanställd för att komma in i gänget. :)

2 kommentarer:

Carina sa...

Morning, kul med fest, men inte alltid bra att vinna. Kram Carina.

lils sa...

Bet they love youuuu xxx