måndag 7 november 2011

Ledig

Vet inte om jag nämnt det här men det blev lite ändrade planer med nya jobbet och jag börjar inte förrän på onsdag. Därmed fick jag två lediga dagar innan jag börjar.

Idag var mitt stora projekt att fixa gardiner till vardagsrummet. Det blev panelgardiner i lila och grått. Men eftersom jag har möbler står under båda fönstren får det lov att bli en lite annorlunda variant. Jag kommer nämligen ta av dem så att de slutar vid fönsterbrädan. Jag var skeptisk till idén från början men nu tror jag att det blir riktigt bra.

Jag har även bakat bröd idag för första gången i mitt liv. Jag fick ett sånt bra recept från Camilla att jag inte kunde låta bli att testa. Jag gjorde med torkad frukt idag och om jag hinner imorgon tänkte jag prova med äpple istället.

Jag hade en lång lista på saker jag tyckte att jag behövde hinna göra de här två lediga dagarna. Men det jag egentligen vill göra är att andas ut och ladda om inför nya jobbet. Så jag ska försöka ta det lite lugnt imorgon och acceptera att det jag inte hinner göra får jag helt enkelt göra senare.

2 kommentarer:

Josephine sa...

En miljard tack för att du kom och lekte med Kayla så hon fick vara hemma från dagis. Vi älskar dig.

Josephine sa...

Man är bra om man inte ens kan länka rätt...trött tror jag det kallas !