fredag 20 maj 2011

Lite träning innan hemresa

Imorgon börjar sommarschemat på Friskis vilket har inneburit att alla pass den här veckan har varit det sista på säsongen. Och då vill så klart alla ledare köra extra hårt för att de tycker att vi borde klara av det nu efter en hel termin. Det började i onsdags när Linnéa körde ett av de absolut tuffaste cirkelfyspass jag har varit på. Det kändes som att jag hade maxpuls i 75 procent av passet. Hon hade valt ut riktigt tuffa övningar. Jag tror att en av de jobbigaste var grodhoppen.

Men egentligen skulle jag nog kunna rada upp sju av nio övningar som alla kvalificerar sig för att vara "den jobbigaste". :)

Jag körde ett till cirkelfyspass idag på lunchen så vi får se vad mina ben kommer att tycka om det imorgon med tanke på att jag redan hade träningsvärk när jag började. Jonas som hade passet idag hade inte valt ut extrajobbiga övningar, men han lekte lite med tiden istället. Normalt arbetar man i 45 sek och vilar 15. Idag körde vi olika lång tid på varje varv och på avslutningsvarvet jobbade vi i 60 sek åt gången och jävlar vilken skillnad det blev.

Nu är jag iaf nedvarvad och ska ta och sätta mig i PTK:n och bege mig hemåt mot Tuna. Hoppas att det fina vädret håller i sig hela helgen!

Inga kommentarer: