tisdag 15 februari 2011

En avklarad, dags för nästa

Idag hade vi vårt andra metodseminarium och vi skulle presentera det vi arbetet med de senaste två veckorna, i mitt fall genusrättsvetenskapen. Som vanligt överarbetade jag nog lite när det gällde den muntliga presentationen. Jag var nämligen den enda som hade lagt ner tid på att förbereda mig genom att skriva stödord och öva på att kunna fritt redogöra för teorin. De flesta andra läste i stort sett innantill. Så det var kanske onödigt att jag la ner tid på det istället för på nåt annat när vi ändå har så mycket att göra. Å andra sidan kändes det ju bättre när jag gick till seminariet och jag behövde inte känna mig speciellt nervös eftersom jag visste precis vad jag skulle säga.

Det hade varit skönt om man hade fått kunna slappna av lite när man väl är klar med en uppgift, men det var bara att sätta igång med nästa. På torsdag har vi ytterligare ett seminarium inom skadeståndsrätt och tills dess ska vi både lämna in ett pm och förbereda muntliga diskussioner. Dessutom ska jag få ihop sju sidor text till nästa metodseminarium som är på tisdag. Puh. Måste. Komma. Ihåg. Att. Andas.

Inga kommentarer: