lördag 13 november 2010

Sporthelg

Igår drog vi på oss dansskorna och begav oss till Värmlands. För en gång skull var inte kön allt för hemsk så vi fick äntligen skaka rumpa i biblioteket. Därför är jag lite trött idag och då är det ju perfekt att det finns så mycket sport att följa på tv och webb. Jag började dagen med damernas slalom från Levi och nu följer jag Söderlings kamp mot Llodra i semifinalen i Paris Masters. Om ungefär en timme är det dags för Guifs möte med Alingsås som jag tänker titta på här. Samtidigt finns det ju ett gäng Premier League-matcher att zappa mellan och så tror jag att vi rundar av dagen med Juventus-Roma ikväll. Man bara måste ju älska dessa sporthelger!

Och snart blir det ännu bättre. Nästa helg är det nämligen premiär för Vinterstudion. Det har jag längtat efter i flera månader. Det är nog det ändå som är riktigt bra med vintern. Det finns inte mycket bättre än att krypa upp i soffan under en filt och spendera hela helgen framför skidskytte, längdskidåkning och alpint.

Inga kommentarer: