tisdag 9 november 2010

Arbetsrätt och snöoväder

Idag har jag äntligen gjort lite nytta och när jag väl kom igång var det inte alls farligt. Jag tog tag i nästa gruppuppgift i arbetsrätten och det var riktigt intressant. Det handlade om vilka arbetsuppgifter man kan acceptera som arbetstagare och vad som händer med ens rättigheter om företaget överlåts och man får en annan arbetsgivare. Arbetsrätten handlar ju egentligen om sånt som varje arbetstagare borde veta. På mindre än tre timmar hade jag gjort klart hela uppgiften så man kan ju undra varför jag har skjutit upp det så länge.

Idag är en sån dag när det är väldigt skönt att läsa på distans så att jag inte behöver bege mig till skolan i snökaoset som råder. Snön yr som aldrig förr utanför fönstret.


Bild lånad av unt.se

Men om några timmar måste jag ge mig ut i ovädret ändå när jag ska träna. Efter förra veckans lilla träningsuppehåll är det verkligen inget alternativ att strunta i det idag också. Både jag och Marcus har hållit oss förvånansvärt friska under hela hösten när det har verkat som att alla andra är förkylda eller sjuka. Jag tror att det mycket är tack vare träningen. Så blev det ett upphåll förra veckan mellan tisdag och söndag och direkt vaknar jag upp med halsont på morgonen. Visserligen försvinner det under dagen, men det är ändå inte okej. Det får absolut inte bli sämre och därför gäller det nu att träna bort det. Funderar på att köra dubbla spinningpass ikväll för att få en kickstart på den här träningsveckan. Får se hur pigg jag känner mig helt enkelt.

Inga kommentarer: