onsdag 6 oktober 2010

Dålig disciplin på morgonen

Det är alldeles för kallt och mörkt för att jag ska komma upp ur sängen på morgonen. Trots att jag sätter en väckarklockan på halv sju och mobilen på tio i är det inte alls ovanligt att hon hinner bli åtta innan jag behagar gå upp eftersom jag aldrig har någon tid att passa. Det här är inte alls bra, speciellt eftersom jag alltid är som effektivast på förmiddagarna. Antalet bra studietimmar minskar alltså drastiskt på grund av det här beteendet. Så imorse satte jag klockorna på samma tider som tidigare men jag la mobilen en bit ifrån sängen så att jag måste resa på mig för att stänga av den. Resultatet blev att jag redan nu har hunnit med nästan lika mycket skolarbete idag som jag hann på hela dagen igår. Men det är ju inte direkt det skönaste sättet att vakna på så jag skulle mycket hellre vilja att min disciplin blev starkare istället. Men det är ju lättare sagt än gjort.

Inga kommentarer: