onsdag 8 september 2010

Pros and cons

Det bästa med att läsa på distans är att jag helt och hållet själv kan bestämma över mina dagar och att jag kan sitta hemma i myskläder och plugga. Man slipper ge sig iväg i ur och skur för en föreläsning, det är bara att sätta igång en videoföreläsning på nätet. Men samtidigt är nog det sämsta med distanskurser just det faktum att jag sitter hemma. För det finns ju så mycket annat som måste göras här hemma också. Idag försvann en pluggtimme när jag lagade mat och en annan när jag var i tvättstugan. Det vore bra om jag kunde få in i skallen att på dagtid är det plugg som gäller och allt "hemmaarbete" hör till kvällarna. Men det är svårt när till exempel tvättningen är mycket bättre att göra på dagtid när det finns fler maskiner lediga.

Jag ber om ursäkt för det här otroligt torra inlägget. Men för att liva upp det lite bjuder jag på en bild från förra årets kräftskiva med Flood-familjen. :)

Inga kommentarer: