måndag 6 september 2010

En bra start

Jag är riktigt stolt över min första vecka i Viktklubb. Jag tog morgonpromenad varje vardag, hann med fem träningspass och åt väldigt bra. Mest stolt är jag över det faktum att det ända sen i fredags kväll har stått tre skålar med godis och snacks framme i vardagsrummet och jag har inte tagit en enda bit. Riktigt så bra disciplin trodde jag nog inte att jag hade. Men under första veckan är motivationen på topp och då är det bara att glida på den vågen. Det dröjer nog inte länge innan motivationen sjunker och det kommer se helt annorlunda ut. Men fram tills dess är det bara att köra så hårt det bara går.

Nu är det vecka två som gäller och redan nu kommer det se lite annorlunda ut. Jag har åtagit mig ett extrapass på Friskis vilket innebär att en träningskväll går bort och dessutom ska vi hem i helgen. Det är ju iaf tur att jag har rikskort nu på Friskis så att jag kan träna även när jag är hemma. En av mina regler är nämligen att jag inte får dricka alkoholhaltiga drycker om jag inte har tränat tidigare på dagen. Och utan rikskortet skulle kräftskivan hos Floods i helgen bli en ganska torr tillställning. :)

Inga kommentarer: