måndag 18 januari 2010

Motiverande start på VT10?

Idag började nästa kurs - Accounting issues. Vi hade en introduktion där läraren försökte motivera och inspirera oss, men jag tror att hans tal hade motsatt effekt på de flesta av oss. Det känns faktiskt ganska övermäktigt just nu. Han började i stort sett med att såga alla c-uppsatser från tidigare terminer och sa att den dåliga kvalitet var en stor anledning till varför de nu hade gjort vissa ändringar i kursen. Upplägget är annorlunda och det har tydligen resulterat i högre kvalitet på uppsatserna. So far so good. Men de har även ändrat på sättet uppsatserna betygsätts vilken leder till att, trots att kvaliteten ökar, sjunker betygen. Vi kommer alltså att behöva jobba mycket hårdare för att kunna få samma betyg som studenter har fått tidigare. Det sa han rakt ut. Det kändes ju jättebra för mig som ska åka bort de två sista veckorna innan inlämning.

Men nu ska man väl inte ta ut allt i förskott. Det blir säkert mycket bättre än det låter. Intressant verkar det iaf. Jag tycker bara inte att han var speciellt smart som öppnade med det här anförandet om han ville få oss peppade inför kursen.

Inga kommentarer: