onsdag 9 december 2009

Pluggdagar

Igår pluggade jag hela dagen trots att jag satt hemma. Det gick faktiskt ganska bra och då är det ju lättare att vara disciplinerad. På kvällen multitaskade jag när jag kollade på fotboll och pysslade med en julklapp samtidigt. Blev ganska sent innan jag var klar.

Idag ringde väckarklockan sju. Jag kände mig ganska pigg då, men tyckte att jag förtjänade att ligga kvar till åtta när klockan stänger av sig själv. Nästa gång jag vaknade var klockan tio över tio. Jag har alltså redan förlorat två timmars pluggtid. Så egentligen borde jag inte sitta här. Men det är ju så himla mycket roligare.

1 kommentar:

Malin sa...

exakt samma hände mig i morse! Hade klockan på 7 och steg upp 10, men man behöver det ibland, även om tid man räknat med plötsligt sovits bort, nog så irriterande!