måndag 9 november 2009

Nu är det avklarat

Efter två timmar och femton minuters köande (varav en timme var utomhus) fick jag äntligen sprutan. Jag är ganska van vid att ta sprutor efter att ha tagit allergisprutorna i tre år så jag var inte ett dugg nervös. Men när jag har stått där i över en timme ropar de ut att man inte får ta sprutan om man är äggallergiker, vilket jag redan visste, och om man har någon annan allergi får man välja själv.(!) Det känns ju tryggt. Men jag tänkte att det är ju hur många som helst som har allergier så det är nog ingen fara. Men jag frågade iaf om mina allergisprutor kan ställa till det. Då tittar de frågande på varandra och undrar hur länge sen jag tog senaste sprutan och om jag har medicin med mig. Vilket jag självklart inte hade eftersom det enda jag läst om är äggallergi. Efter en liten stunds dividerande sa de att jag kunde ta den, men att det vore bra om jag stannade en stund efteråt så att de kunde hålla koll på mig. Då blev jag lite nervös. Men allt gick bra. Det var inga problem alls. Men runt omkring mig låg det folk på golvet med fötterna i högläge. Det var flera stycken som höll på att svimma. Men det är ju inte så konstigt när man har köat i över två timmar och inte ätit nåt på flera timmar.

Har inte fått några farliga biverkningar än så länge. Men armen har gjort mer och mer ont för varje timme som gått och jag kan inte lyfta upp den särskilt högt. Kände mig väldigt trött på eftermiddagen och lite "tjock" i huvudet om ni förstår vad jag menar. Men det kan lite gärna bero på att jag stod ute så länge och frös ihjäl. Om det inte blir värre än så här är jag mycket nöjd!

Inga kommentarer: