måndag 12 oktober 2009

Tentaresultat

Idag släpptes tentaresultaten. Innan jag avslöjar hur det gick vill jag säga att jag fortfarande är upprörd över hur den tentan kunde godkännas och jag tycker att allt har sköts väldigt dåligt av institutionen. Än så länge har jag inte hört någon som blivit underkänd. Eftersom alla tyckte att det gick väldigt dåligt på tentan innebär det förmodligen att de har försökt kompensera oss genom att vara "snälla" med rättningen. Men det är egentligen inte alls snällt. De flesta skulle mycket hellre ha fått underkänt än ett godkänt betyg. Då skulle man iaf fortfarande haft chansen på ett VG i den totala kursen. Än så länge har vi endast fått betygen, vi har inte sett några poäng, men ett svagt godkänt innebär i stort sett att man kan sluta anstränga sig på bolagsdelen. Känslorna svallade minst sagt idag och det ska bli väldigt spännande att gå på det möte som ska arrangeras i nästa vecka mellan oss och de ansvariga lärarna. Det kommer nog gå hett till.

Jag har som sagt inte sett tentan ännu, men jag har fått ett VG registrerat. Och jag är helt ärlig när jag säger att det är ett skämt. Jag förtjänar inte det betyget. Jag argumenterade knappt alls utan slängde bara in lite paragrafer på måfå och det ska inte vara okej. Då kan man ju bara chansa på paragrafer hit och dit. Ska bli väldigt spännande att se poängfördelningen. Jag vet att jag låter lite bitter, men självklart är jag glad över mitt betyg. Jag är bara besviken på hur dåligt det har sköts. Men jag har iaf fått tillbaka lite motivation nu när jag vet att det inte är kört.

2 kommentarer:

Sofia Norberg sa...

Skönt att du fick VG iaf, även om hela den här tentahistorian är sjuk!

Josephine sa...

lite komiskt är det ju att du härjar som fan men endå får vg. Men som du säger rätt ska vara rätt och detta är en katastrof. Men det är endå skönt för mig att se att den inte bara är mdh som klantar till det ordentligt... men fan vad kasst av dem nu när man tänker efter...puss