onsdag 14 oktober 2009

Tentaföljetongen - sista delen

Nu har äntligen institutionen tagit sitt ansvar och gett oss ett besked som jag tror att de flesta är nöjda med.

Tidigare terminer har det räckt med VG på en av tentorna i Bolags- och obeståndsrätt för att få det i slutbetyg på hela kursen. Det var först till den här terminen som de ändrade det och istället krävde sammanlagt 80 % rätt på de båda tentorna för att få VG. Men nu har de, för att kompensera oss för alla fel som begåtts, valt att gå tillbaka till det gamla upplägget. Det innebär alltså att alla fortfarande har chansen på VG i hela kursen - oavsett hur det gick på obeståndstentan.

Jag tycker att det här känns som det mest rättvisa alternativet. När vi väl fick kontakt med rätt personer har de varit väldigt tillmötesgående och lika upprörda som oss över hur det här har hanterats. Men man önskar att alla kunde vara lika samarbetsvilliga.

Nu kan vi iaf se framåt igen och jag måste säga att motivationen har ökat markant. Jag har pluggat mer nu på två dagar än jag gjort på hela kursen. Vilket egentligen är lite konstigt eftersom att jag i stort sett redan är home safe. Behöver nu bara klara godkänt på tentan om två veckor.

Inga kommentarer: