söndag 20 september 2009

Jävla idioter

Igår kväll gick jag ut för att lägga i mer pengar i bilen eftersom Marcus och jag fortfarande inte tagit tag i att fixa parkeringskort. På väg tillbaka möter jag två killar som "bär" en låst cykel, en ganska fin damtralla (ganska lik min egen). Jag känner direkt på mig att det inte var deras cykel som de bara glömt nyckeln till. När jag passerat dem vänder jag mig om för att se vart de tar vägen. Eftersom de då står och tittar efter mig och jag tycker att det känns lite obehagligt går jag snabbt in i lägenheten igen. Men innan dörren går igen hinner jag se att de försvinner bakom soprummet.

Imorse när jag gick min promenad gick jag den vägen och hittade då ett uppklippt cykellås. Nu är jag irriterad på mig själv för att jag inte gjorde någonting. Inte för att jag vet vad jag skulle ha gjort. Men om det hade varit min cykel (som är min käraste ägodel) hade jag iaf velat att någon brydde sig om de såg att några jävla idioter bar iväg den.

Inga kommentarer: