torsdag 24 september 2009

Jag är extremt godissugen!

Jag har inte ätit en enda godisbit på fyra veckor. Om det bara hade varit så att jag avstått från att köpa eget godis hade bedriften inte varit lika stor. Men jag har vid ett flertal tillfällen haft en full godisskål precis framför mig men alltså låtit bli ett ta en enda bit. Jag är sjukt stolt över mig själv. Men när jag har slutat äta godis tidigare har godissuget försvunnit efter ett tag. Då kunde jag gå förbi godishyllan på ICA utan att känna att den drar mig till sig. Men detta tillstånd har alltså inte infunnit sig än och jag väntar tålmodigt med munnen full av vindruvor. Det stillar iaf begäret något.

1 kommentar:

Unknown sa...

Lösgodis!

Det sticker i ögonen, jag kan inte titta! Förstår du hur det känns att vara flera hundra mil från lösgodishyllorna i Sverige? Det håller mig i alla fall lite smalare, alltid en tröst.

Hoppas du har det bra. Är det Bolag- och Obeståndsrätt du läser nu? Den har jag sparat till i vår, blir en trevlig avslutning innan D-uppsatsen drar igång.

Kram