söndag 2 augusti 2009

Denna helg

I fredags åkte jag och Marcus upp till Uppsala för att försöka få ordning i lägenheten. Marcus skulle börja med att skruva ihop en hylla vi hade köpt så att vi skulle ha något att ställa böcker i. Men det saknades en beskrivning för hur den skulle sättas ihop. Så det blev lite pusslande innan den var monterad och klar. Men det ser bra ut så jag tror att vi gjorde rätt iaf. Sen höll vi på hela kvällen och packade upp kartonger och påsar tills vi däckade i sängen.

Igår var det bara att fortsätta där vi slutade kvällen innan. Då var det dags för mina kläder och trots att jag har med mig väldigt mycket till Eskilstuna över sommaren så hade jag lyckats fylla ganska många påsar iaf. Men jag var jätteduktig och slängde en massa som jag inte har använt på länge. Vi lyckade få upp nästan allt så nu är det bara småplock kvar.

På eftermiddagen åkte vi till Stockholm och mötte Peppe och Karro. Men det tog sin lilla tid. Vi irrade omkring i över en timme innan vi för det första hittade till rätt ände av stan och för det andra hittade en parkeringsplats. Jag har aldrig sett Marcus så upprörd. Han var så arg, irriterad och uppgiven. Det tog ett bra tag innan han lugnade ner sig när vi väl var framme. Som tur var hade Peppe och Karro också varit ute på lite äventyr så de kunde förstå känslan. :)

Sen blev det Gröna Lund hela kvällen. De andra sprang från karusell till karusell medan jag höll mig vid chokladhjulen. Men självklart vann jag ingenting. Som vanligt. Men en mycket trevlig kväll var det iaf. Trots vissa problem att även ta oss ut ur Stockholm. Men vi fick iaf se i stort sett hela stan. :)

Inga kommentarer: