fredag 13 februari 2009

Otursdagen?

Fredagen den 13:e har hittills passerat utan några större missöden. Men dagen är ju inte slut än så jag ska fortsätta vara försiktig.

Hade föreläsning 12-16 idag och det är väl inte den bästa tiden om man vill att eleverna ska ha så hög motivation som möjligt. Vi var nästan ensamma på skolan. Men det var en skum filur där som jag aldrig sett förut. En kort, jättetjock man med långt hår och ännu längre skägg i en illröd färg. Han hade svarta solglasögon och en stor hatt nedragen en bit för ansiktet. Blev nästan rädd och hajade till när han kom runt hörnet. När jag gick ut ur skolan gick han bakom mig så jag höll upp dörren åt honom. Då tog han självklart chansen att börja prata med mig. Det visade sig att han var engelsman och han var verkligen pratsjuk. Först trodde jag att han bara ville fråga om vägen eller nåt liknande, men han frågade alltifrån vad jag hette till hur mycket jag betalar för mitt korridorsrum. Jag höll aldrig på att komma därifrån. Till sist sträcker han fram en lapp med sin mailadress på (han hade en hel plastficka full i väskan så jag tror knappast att jag är den enda som har fått en). Då tänkte jag: bra, nu slipper jag lämna ut min. Men inte då. Innan jag hade tänkt den tanken klart hade han plockat fram penna och papper. Och eftersom att jag är en alldeles för hederlig person så kunde jag inte bara hitta på någon låtsasmail (kan ju också bero på att jag har sjuk dålig fantasi). Men jag har en mailadress som jag inte har använt på jättelänge så den fick han. Efter det ursäktade jag mig och började gå därifrån. Då säger han: maybe we can have coffee sometime?! Vad säger man då? Självklart säger jag: Yes, maybe. Hur dumt var inte det? Nu måste jag ju gömma mig för honom om jag ser honom igen så jag slipper det pinsamma i att tacka nej till erbjudandet.

Det var det dramatiska som har hänt idag. Har redan lagt ner pluggandet för idag och nu ser jag fram emot en lugn myskväll med Marcus. Det blir Let's dance, Benjamin Button och en påse godis på det. Det är jag värd!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag har ett råd,om någon frågar om att dricka kaffe spec på engelska säg alltid nej för fan...du ska bara höra vad jag målat in mig i för jävla hörn...puss

Anonym sa...

hahahaha ursäkta jag skrattar men det där var bland det roligaste jag läst!! ZZ-top-medlemmen ska på fika med hanna! let me know how it goes...

Anonym sa...

haha, nej men hanna då :P han där killen (gubben?) brukar alltid sitta och trycka på samma dator i bibblan. Myskotyp, hatten och brillorna gör ju inte dirket intrycket bättre :P Hoppas du slipper några jobbiga konfrontationer, jag går alltid i krok för dvärgen vi "hjälpte" med cykeln. Ha det fint, hoppas din helg blev mysig och fin, see you later