tisdag 24 februari 2009

Champions league-tisdag

Nu försöker jag öva upp min simultanförmåga genom att skriva detta samtidigt som jag följer Lyon-Barcelona. Jävla Juninho gjorde precis 1-0. Vilket tillslag den mannen här, han får ju till en omöjlig bollbana. Men jag är inte orolig, det är fortfarande 79 min kvar så det är lugnt.

Efter fem lediga dagar förra veckan är jag nu tillbaka till allvaret med tenta på fredag. Det var jättekul att hälsa på Anna och se hur hon har det. Det blev handboll en kväll och middag på resturang den andra. Det var nog inte sista gången vi var där. Camilla och jag försökte övertala Anna att följa med oss tillbaka till E-tuna för utgång på lördagen, men vi fick åka själva. Men istället överraskade hon oss och dök upp ändå under kvällen - mycket uppskattat. Det var en riktigt rolig kväll! Stupade på en madrass hemma hos Camilla vid halv fyra och såg då fram emot en god natts sömn. Men så blev det inte. Marcus som sov bredvid mig blev magsjuk under natten och sprang fram och tillbaka till toan hela natten så det blev inte så mycket sömn för nån av oss. Först trodde vi att han hade blivit matförgiftad, men sen visade sig att hans föräldrar hade varit sjuka båda två varsin dag tidigare i veckan så förmodligen hade de åkt på någon kräksjuka light. Han låg däckad hela söndagen, men mådde sedan bra igen. Jag har gått och räknat ner timmarna och vågar nog nu räkna med att jag klarat mig.

Nej, nu måste jag koncentrera mig på matchen. Jag tror att det är det som behövs för att Barca ska få in bollen i mål.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att du koncentrerade dig, men kanske var du inte helt fokuserad eller.....Mamma