söndag 11 januari 2009

2009-års första

Nu är jag tillbaka i allvaret igen. Jag förstår att ni har väntat och väntat på en uppdatering från mig och nu kan ni slappna av. Hade en jätteskön ledighet i E-tuna och levde i en nästintill datafri tillvaro. Jätteskönt. Men eftersom vi nu är inne i en tentaperiod kommer mycket tid spenderas vid skrivbordet och då blir det svårt att hålla sig borta från datorn.

På fredag avslutas höstterminen med tenta och just nu vet jag knappt vad vi ska tentera. Under de två och en halv veckorna jag var hemma hann jag glömma bort det mesta som vi fick lära oss innan jul. Så det är bara att börja om nu. Därför borde jag inte sitta och skriva här utan ägna mig åt instuderingsfrågor. Men jag har en känsla av att det inte kommer att bli så mycket mera gjort ikväll. Jag får helt enkelt ta nya tag imorgon. Ska sätta mig i skolbiblioteket där det inte finns så mycket annat som kan stjäla min uppmärksamhet.

Inga kommentarer: