måndag 10 november 2008

Protest

Är det bara jag som blir otroligt stressad över att det pratas jul överallt? Nästan varenda reklamfilm på tv handlar om julklappstips, IKEA började sälja julpynt för flera veckor sedan och modetidningarna tipsar om kläder till nyårsfesten. För att bara nämna några. Jag orkar inte ens tänka på sånt än. Det är alldeles för mycket saker som måste hinnas med innan dess. Det får allt vänta ett bra tag till. Jag tycker att vi bojkottar allt vad jul och nyår heter tills en bit in i december iaf. Vem är med mig?

6 kommentarer:

Sofia Norberg sa...

inte jag!! jag längtar =)

Anonym sa...

Jag är med dig! Hur sjutton ska jag hinna med att skriva en kvantitaiv och en kvalitativ uppsats, gå ner tre kilo, genomföra mina sista månader som sekreterare, hitta mitt livs kärlek, lära mig allt på jobbet och träffa alla mina vänner oftare innan jul? VA?! Det är störtt omöjligt!

Unknown sa...

Jag har redan planerat in julmarknad, flera julbak och vilka julklappar jag ska köpa. Jag lever för julen kan man säga. Plugga är ju inte så viktigt när man har tentan efter jul.

Ho ho!

Anonym sa...

Jag är i ditt lag Hanna! Med två födelsedagar att klara av (mamma och Daniel) i november får julen faktiskt vänta lite. Vid första advent går gränsen för när julstämningen är välkommen hemma hos mig! :)

Unknown sa...

Vill bara klargöra att det jag skrev ovan var lite av en överdrift. Men jag äter pepparkakor med ädelost i alla fall, så långt har jag kommit i min julstämning :)

Anonym sa...

låter bra hjärtat;)