måndag 5 maj 2008

Grillkväll i Ulleråker

Idag har jag mått bättre. Hade lite ont i magen så jag struntade i kursintroduktionen (som ändå alltid är helt värdelösa) och tog det lite extra lugnt imorse istället. Men efter att i stort sett bara legat framför tv:n i fyra dagar kände jag mig i akut behov av umgänge. Så när Sofia föreslog grillkväll i Ulleråker var jag inte sen att haka på. Riktigt mysigt hade vi. Det är så skönt att man kan sitta ute till tio. (Visserligen stod grillen alldeles intill som en värmekälla och antalet filtar var oändliga. Men vem bryr sig - vi satt ute till tio!)

Mest nöjd är jag ändå över att jag lyckades hitta hem själv utan att behöva cykla runt halva stan. Förra gången jag cyklade till Viktor tog det nästan fyrtio minuter, den här gången var jag hemma på tjugo. Lite läskigt var det att cykla genom skogen och jag trodde att jag var vilse ett tag i ett bostadsområde. Men med mitt otroligt goda lokalsinne (?!) kunde jag hitta hem utan problem.

Nu blir det bums i säng för att orka upp skapligt imorgon och sätta igång på allvar med den här nya kursen. Ska verkligen försöka låta bli att kolla på ett till avsnitt av Sex and the city. Hela första säsongen ligger här och bara väntar...

1 kommentar:

Anonym sa...

förlåt...ska inte göra så igen...men stefan bor ju så nära och eric ville visa vad de hade för saker....öhh han jobbar ju på lagret ju....men dit ska jag inte gå igen hissa dyra ica istället;) på lördag ska vi umgås saknar dig puss