måndag 21 april 2008

Underbara solsken

Efter tentan köpte vi med oss sallader och satte oss i stadsparken några timmar. Såå skönt! Att fint väder kan göra så mycket för humöret.

Tentan gick tillräckligt bra iaf, tror jag. De här litteraturtesten är så svåra att utvärdera efteråt. Eftersom det inte är ett test på ens kunskap utan på att man läst böckerna ska man i största möjliga mån använda uttryck och benämningar som används i boken. Man kan alltså få avdrag för att man har uttryck sig på ett annorlunda sätt än de gör i boken. Därför är det väldigt svårt att säga hur det har gått. Jag får helt enkelt vänta tills den 8 maj när resultaten anslås.

På tal om tentor; har ju glömt att berätta hur det gick på tentan i Verksamhetens ekonomi. 29 av 30 poäng. Det ni! Nu har jag fått skryta om det också. ;) Känns bra att ha lite poäng till godo till VG-gränsen på hela kursen. Kan ju behövas i den här delkursen. Men snart är det dags för Redovisning och analys och då blir det lite siffror igen så det borde passa mig bättre.

Har ledigt resten av dagen. Vi bestämde oss för att börja med organisationsplanen imorgon. Känns konstigt. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Bräd-passet ikväll som jag brukar gå på är utbytt mot ett Step-pass som jag inte kan. Så då funderar jag på att köra ett pass på gymmet istället. Men då vill jag inte träna ikväll för då är det så mycket folk och nu på dagen vill jag hellre vara utomhus i solskenet än inne på ett svettigt gym. Vilka i-landsproblem man har!

Oj, vilken maraton-inlägg det här blev. Nästan i samma klass som Malins. :) Hoppas att ni har orkat läsa allt. Nu tycker jag att alla ska gå ut och ta en promenad i det fina vädret. Det ska jag göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om man inte sitter instängd på ekonomikum och skriver arbetsrättsuppgifter!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Grattis till tentan!! 29 av 30 - du är helt makalös. Puss från din stolta mamma