lördag 8 mars 2008

Tidig lördagsmorgon

Att jag går upp halv åtta en lördagsmorgon hör inte till vanligheterna. Men Marcus skulle upp och jobba och han hade ingen matlåda så jag gick upp och lagade mat åt honom. Då blev jag ju pigg så det var ingen idé att gå och lägga sig igen tyckte jag. Lika bra att ta vara på tiden. Måste hinna plugga, göra en tårta och tvätta, blåsa och platta håret innan guif klockan fyra. Sen väntar födelsedagsfirande. Först kommer våra föräldrar över för lite mat och tårta och sen vankas det förfest.

Marcus fyller idag, men han och jag firade födelsedagen igår. Eftersom att han inte önskar sig någonting så fick han en heldag med mig i present. Kan ni tänka er nåt bättre? :) Han fick välja fritt vad han ville göra. Självklart började dagen med hotellfrukost. Vi åt så mycket att vi var tvungna att gå hem och vila en stund efteråt. Men vi förbrände iaf lite av det genom att spela badminton på eftermiddagen. En timme i relaxen hanns också med. Sen blev det middag på Grappa innan bion. Iskariot var väl inte den bästa filmen jag sett, men ändå ett helt okej tidsfördriv. Det var en helt underbar dag. Kan inte minnas när jag och Marcus hade en sån mysig dag senast.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får det nästan att låta som om det är bättre att vara två än att vara ensam... ;)