onsdag 27 februari 2008

That's what she said

Jag är riktigt nöjd över att vi valde grupp så att vi har alla seminarium mellan 8 och 10 på morgonen. Visst är det jobbigt att gå upp på morgonen, men det är det ju jämt oavsett vad klockan är. Men det är så skönt att klockan nu bara är ett och jag har redan avverkat ett seminarium, gjort några övningar i boken, ätit lunch och ändå hunnit sitta här framför datorn en stund. Nu ska jag verkligen försöka ta vara på tiden som är kvar av denna dag också. Vore bra om man kunde ligga lite före i planeringen för en gångs skull. Senaste tiden har man bara mått dåligt över att man konstant ligger efter. Men i den här kursen tror jag att alla förutsättningar finns att faktiskt plugga i förväg. Nu jobbar vi ju med siffror och då blir det genast mycket roligare dessutom.

Ikväll blir det som vanligt pubkväll på Orvars. Tänker inte sätta upp någon gräns för alkoholintaget denna gång eftersom det ändå aldrig efterlevs. ;) Jag provar istället att begränsa tiden för pubbesöket för att se om det är lättare att följa. Förra veckan satt vi i sju timmar (som vanligt var vi sist kvar när vi insåg att de faktiskt stängde stället). Denna gång är målet att gå hem efter fem timmar.

Nu förstår jag att alla kommer att sitta på helspänd hemma och vänta på nästa inlägg så att ni får reda på om jag klarade det eller inte. Men det är ingen idé att ni sitter uppe hela natten och bevakar bloggen för uppdateringen kommer inte förrän tidigast i morgon förmiddag. Så ni kan lugnt sova ut.

Ciao!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, ser att du går i mammas fotspår när det gäller vissa saker. Inte bra kanske i detta fallet, men när man har kul så tänker man ju inte på tiden och vips tänds alla lampor och man blir "utmotad".
Hoppas kvällen blir kanon! Kram från Mamma

Anonym sa...

Hanna din fulla pyttipanna! Nu ligger du säkert redan o crawlar på golvet.. Jag tror det blir minst två vinflaskor för din del och sju timmars sittande även denna gång! :)Vi får se om du klarar. Om inte så är jag mycket spänd inför nästa veckas "förbättring" Hihi..
Två dagar kvar!
Kram evelina

Anonym sa...

Fyllo! :)