måndag 25 februari 2008

Blandade känslor

Idag anslogs resultatet på Marknadsföringstentan. I två veckor har jag gått med en klump i magen och väntat. Jag gjorde inte mitt bästa, jag pluggade inte så mycket som jag borde gjort och jag tyckte att det gick dåligt. Jag var med andra ord inte alls säker på att jag klarat det.

Känslan jag hade innan jag tryckte fram resultatet var hemsk. Efter att ha sett de andras resultat var jag mer övertygad än nånsin om att jag kuggat. Det var tur att jag hade Malin och Johan där annars hade jag nog inte vågat trycka fram det.

Denna gång gick det bra. Men det är inte resultatet jag tar med mig från den här erfarenheten utan det är känslan som nästan paralyserade mig.

Aldrig mer ska jag riskera att kugga på en tenta bara för att jag inte gjort mitt bästa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det gick bra. Men du? Om det inte skulle ha gjort det så gör det ingenting. Man får misslyckas, och man måste inte vara bäst jämt. Jag, och många andra, gillar dig ändå! Längtar tills imorgon!

Anonym sa...

Härligt att det gick bra. Säger som Tove att det är okej att "misslyckas" ibland, men så klart skönt att kunna släppa detta och gå vidare med nästa .....
Kram Mamma

Anonym sa...

Inga-lena håller med Tove och eve håller med Inga-Lena! :)