lördag 26 januari 2008

Uttråkad

För ungefär två timmar sen dog sex av mina åtta eluttag. Det är andra gången denna vecka som det händer. Förra gången började allt fungera igen efter en timme ungefär, men nu har alltså dubbelt så lång tid gått. Jag förstår inte vad problemet är. Detta innebär att jag spenderar en lördagkväll hemma utan tv. Kan inte minnas när det hände senast. Tur att jag har datorn iaf. Men nu har jag läst allas bloggar, kollat bilder på facebook och aftonbladet är lusläst. Vad göra nu? Känns lite väl tidigt att gå och lägga sig. Blir nog till att börja på någon ny bok. Stieg Larssons första är nu utläst. Tur att jag ska hem nästa helg så att jag kan byta till mig den andra delen av pappa.

Nu måste jag undersöka om jag kan stänga av tv:n fast den redan är avstängd (om ni förstår vad jag menar). Den var ju på när strömmen dog och jag vill inte att den ska hoppa på igen mitt i natten om strömmen kommer tillbaka. Eftersom mina tekniska kunskaper inte sträcker sig så långt så blir det nog till att dra ut alla sladdar. Sen gäller det bara att hålla tummarna att allt fungerar i morgon när jag vaknar. Jag orkar inte med sånt här!

Inga kommentarer: