måndag 21 januari 2008

Dygnsrytm

Sedan ledigheten har jag lagt mig till med en dygnsrytm som inte passar sig nu när allvaret tar vid. Igår släckte jag lampan halv tolv första gången. Insåg direkt att jag var alldeles för pigg för att kunna sova så det fick bli några fler kapitel i Män som hatar kvinnor. Släckning nummer två blev strax efter tolv. Men inte kunde jag sova då heller. Var yrslig, hade huvudvärk och allmänt stressad av att jag inte kunde somna. Sista gången jag kollade på klockan var hon halv två. Alldeles för sent med tanke på att väckarklockan skulle ringa sju imorse.

Men ikväll hoppas jag på trötthet. Den tidiga morgonen och brädpasset jag varit på ikväll borde hjälpa till tycker jag. Ska försöka stänga av tv:n tidigt och lägga mig och läsa istället så att jag får varva ner ordentligt.

Imorgon blir det skolan nästan hela dagen då vi ska börja på uppgiften som ska vara inlämnad på onsdag. Sedan blir det handboll för hela slanten.

Inga kommentarer: