onsdag 26 december 2007

Kort sammanfattning av julen 2007

Efter en mysig julfrukost med Marcus spenderades julafton i Slagsta med västeråsarna. Mysigt med glögg, tomte, julklappar och MYCKET mat.

Detta blev min julklappsskörd:

Kvällen avslutades med ett besök till kyrkan och den traditionsenliga midnattsmässan.
Igår var det ett jäkla flängande fram och tillbaka hela dagen. Ett kort besök hanns med hos morfar och Ruth där jag grundade med en ägghalva och en potatis. För att sedan åka vidare till Floods för ett helt julbord till. Sedan väntade förförfest med Camilla och Anna innan förfesten hos Macke. Jättekul att träffa alla samtidigt igen. Det händer ju inte så ofta längre. Känns konstigt när man tänker på att vi allihopa träffades i stort sett varje helg för bara tre år sedan.
Halv tio entrade vi Nybron. Efter fyra timmars shakande var det dags för mig att gå hem. Åt en bit cheescake och hoppade sedan i sängen. Hann sova ungefär 45 min innan älsklingen kom hem och också ville få plats i sängen. Det är inte lätt att gå och lägga sig utan att väcka den andre när man delar på en 80-säng.
Idag var det bara att pallra sig upp ur sängen för ett besök hos gammelmormor. Som tur är behöver man inte själv anstränga sig så mycket för att hålla samtalet igång. Det sköter hon så bra själv. :)
Sedan blev det annandags-handboll som traditionen bjuder. Hela familjen hjälpte till att heja fram Guif till seger över Malmö. De är inne i ett bra stim nu. Hoppas bara att det håller i sig tills efter uppehållet.
Nu sitter jag och väntar på att Marcus ska komma hem från jobbet. Gårkvällen börjar ta ut sin rätt. Skulle lätt kunna gå och lägga mig redan. Men ett tag till ska man väl försöka hålla sig vaken.

Inga kommentarer: