måndag 31 december 2007

2007 vs 2008

Efter ett väldigt händelsefullt år är vi nu här igen - nyårsafton. Dagen då man både ser bakåt och framåt. Försöker sammanfatta året som varit samtidigt som man försöker se framåt för att försöka lista ut vad man kan förvänta sig av nästa år.

2007 är nog utan tvekan ett av de åren då mitt liv förändrats mest. Fick i början av året prova på hur det kändes att klara mig helt själv då Marcus reste bort i två månader. Det var bra för mig. Även om man inte vill klara sig själv är det bra att veta att det fungerar det också.

Situationen på jobbet förändrades och det fick mig att fatta det beslutet jag hela tiden skjutit upp - jag skulle flytta från stan och börja plugga. Men innan dess väntade en helt ledig sommar med en underbar tågresa runt Europa. Så kom september och flytten var ett faktum. I början var det tufft, mycket tufft. Men efter ett tag, som med allt annat, kom man in i det hela och fick in en viss rutin. Nya intryck och nya vänner har det blivit. Det svåraste har absolut varit att kombinera det nya livet med det gamla. Men det har gått bra. De gamla kompisarna finns kvar och Marcus och jag är, om möjligt, kärare än någonsin. Och idag - nyårsafton 2007 - känner jag mig riktigt lycklig. Och om jag har något att säga till om kommer den känslan att prägla mitt 2008.

Gott nytt år!!

Inga kommentarer: