fredag 23 november 2007

Resfeber

Lyssnade nyss på lokala nyheterna. Då rapporterade de om en lastbilsolycka som orsakat totalstopp på någon väg. Lastbilschauffören hade förts till Västerås lasarett. Detta tolkar jag som att olyckan skedde ganska nära Västerås. Så nu sitter jag här och är jätteorolig att olyckan skedde någonstans utefter den väg som min flygbuss kommer och ta. Eftersom det förmodligen skulle ta flera timmar innan trafiken skulle komma igång igen skulle detta innebära att det blir svårt för oss att ta oss till flygplatsen. Aaaah! Jag blir tokig. Och det finns ingenting jag kan göra åt detta. Jag får helt enkelt gå till bussen och hoppas på det bästa. Men oroskänslan i magen kommer nog inte försvinna förrän jag är framme på flygplatsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske var det något annat som låg bakom denna resfeber...