söndag 21 oktober 2007

Kryssning

Då var nollningen slut. Kryssningen i torsdags var avslutningen. Och en väldigt bra sådan.

Temat för kryssningen var Pride. Så vi fick en hel del konstiga blickar från övriga passagerare.

Jag tyckte lite synd om barnfamiljerna som tvingades dela sina kryssningsupplevelser med 220 festgalna ekonomer. Vissa mer festgalna än andra. Själv drabbades jag som vanligt av sjösjuka på kvällen, vilket i och för sig inte var så konstigt då det blåste riktigt mycket. Ett tag var det helt omöjligt att dansa då man bara slängdes fram och tillbaka. Men jag tror iaf att alkoholen lindrade lite grann. Jag klarade mig nämligen mycket längre än jag brukar. Men halv två blev jag tvungen att gå ner i hytten och lägga mig. De andra kom tillbaka vid halv sex.

På hemvägen tänkte vi ta det lugnt. Men helt plötsligt invaderades vår hytt av australiensiska utbytesstudenter som gjorde ballongdjur och sen var festen i full gång igen. Jag tycker synd om Anna vars nyinköpta Bacardi Razz minskade drastiskt under den halvtimmen den gick laget runt.

Har man inget groggvirke så har man inte. :)

Inga kommentarer: